Mirarem aquesta pel·lícula a classe i després has de fer les feines indicades en aquest dossier.
A) Abans de mirar la pel·lícula:
- Llegeix aquesta informació i contesta les preguntes:
- Fitxa tècnica:
Durada: 99 minuts
- Resum:
Conte del més pur estil de les mil i una nits, que agafa elements de les fonts clàssiques, tant en la narració com en la posada en escena: móns fantàstics,herois d’una peça, etc. L’argument està basat en dos nens de la mateixa edat, el fill d’un terratinent i el fill de la dida, són criats com a germans i malgrat la diferència social són molt amics. Azur és ros, de pell blanca i ulls blaus, Asmar és bru i de cabell i ulls negres. La dida els explicava contes i tots dos es van quedar amb les ganes de fer realitat aquelles fantasies. La vida els separa de sobte, però es retrobaran amb els papers canviats, ara Azur és pobre i Asmar és ric. Quan tots dos decideixen rescatar la Fada dels follets es converteixen en rivals. Passen moltes aventures, dignes dels millors contes, travessen terres màgiques, corren perills i veuen prodigis…
1.1. Qui és Michel Ocelot? De petit va viure a dos llocs molt diferents, on? Quina importància té això en la seva obra?
1.2. On és el Magreb? Quina relació té aquest lloc amb França?
1.3. A què es refereix el text amb les mil i una nits ?
1. 4. El títol: Què et suggereixen els noms de Azur i Asmar?
1.5. La caràtula
. Què ens diu el dibuix?
. Reconeixes els animals que hi ha?
. Quin és el paisatge de fons?
. Com van vestits els personatges?
. Ens anuncia de què anirà la pel·lícula?
. Què ens diu la disposició de les lletres del títol?
. Quins tipus de colors predominen?
. Et recorden alguna pel·lícula de dibuixos que hagis vist abans? Si és que sí,quina?
. Quines expectatives et crea?
Visionarem la pel·lícula en tres parts, que seran
a. Presentació de la situació fins a 13:48
b.El moment que canvia l’escenari i Azur viatja. 14:03
c .L’aventura 46:20